کارخانه قوطی سازی

ساخت وبلاگ

امکانات وب

 کارخانه قوطی سازی کن ساز

کنسرو کردن یک روش مهم و ایمن برای نگهداری مواد غذایی است اگر به درستی انجام شود. فرآیند کنسرو کردن شامل قرار دادن غذاها در شیشه ها و حرارت دادن آنها به دمایی است که میکروارگانیسم هایی را که می تواند برای سلامتی خطرناک باشد یا باعث فاسد شدن غذا شود، از بین ببرد. کنسرو کردن همچنین آنزیم هایی را که می توانند باعث فاسد شدن غذا شوند غیرفعال می کند. هوا در هنگام گرم شدن از شیشه خارج می شود و با سرد شدن، یک مهر و موم خلاء تشکیل می شود. مهر و موم خلاء از برگشت هوا به داخل محصول جلوگیری می کند و با خود میکروارگانیسم هایی را برای آلوده کردن مجدد غذا می آورد.

 

برای نگهداری ایمن غذاهای کنسرو و جلوگیری از بیماری های ناشی از غذا، روش های کنسرو مبتنی بر تحقیق باید دنبال شود. بوتولیسم شایع ترین بیماری ناشی از غذا با غذاهای کنسرو شده خانگی است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری گزارش داد که از سال 1996 تا 2014، 210 مورد شیوع بوتولیسم وجود داشت که 145 مورد آن مربوط به غذاهای کنسرو شده خانگی بود. بیماری های منتقله از طریق مواد غذایی مربوط به مصرف غذاهای کنسرو شده خانگی اغلب به این ارتباط دارد که فردی که غذاها را کنسرو می کند، دستورالعمل های کنسرو مبتنی بر تحقیق را رعایت نمی کند، از کنسروهای فشاری برای غذاهای کم اسید استفاده نمی کند، و علائم فساد یا عدم آگاهی در مورد بوتولیسم را نادیده می گیرد. در غذاهای کنسرو شده خانگی

 

باکتری کلستریدیوم بوتولینوم دلیل اصلی این است که کنسرو فشاری برای کنسرو کردن مواد غذایی کم اسید کاملا ضروری است. سلول های باکتریایی در دمای جوش از بین می روند، اما می توانند هاگ هایی تشکیل دهند که در این دماها زنده می مانند. هاگ ها در غذاهای کم اسید، در غیاب هوا، مانند سبزیجات و گوشت های کنسرو شده، به خوبی رشد می کنند. هنگامی که هاگ ها شروع به رشد می کنند، سم کشنده بوتولینوم تولید می کنند. این هاگ ها را می توان با کنسرو کردن غذا در دمای 240 درجه فارنهایت یا بالاتر برای مدت زمان مناسب از بین برد. این دما بالاتر از نقطه جوش آب (212 درجه فارنهایت) است، بنابراین فقط در یک قوطی فشار می توان به آن رسید.

 

روشهای ایمن کنسرو کردن

بسته به نوع غذای کنسرو شده، سه راه بی خطر برای کنسرو کردن وجود دارد. اینها روش حمام آب جوش، روش کنسرو بخار اتمسفری و روش کنسرو فشار هستند.

روش حمام آب جوش: روش حمام آب جوش برای میوه ها، گوجه فرنگی و ترشیجات و همچنین مربا، ژله و سایر کنسروها بی خطر است. در این روش، شیشه های غذا با پوشاندن کامل آب جوش (212 درجه فارنهایت در سطح دریا) گرم می شوند.

غذاهای با اسید بالا (PH 4.6 یا کمتر) حاوی اسید کافی هستند که هاگ های کلستریدیوم بوتولینوم نتوانند رشد کنند و سم کشنده خود را تولید کنند. غذاهای پر اسید شامل میوه ها و سبزیجات ترشی مناسب است. این غذاها را می توان با خیال راحت در دمای جوش در حمام آب جوش کنسرو کرد. گوجه فرنگی و انجیر دارای pH نزدیک به 4.6 هستند. برای قوطی کردن این مواد در حمام آب در حال جوش، اسید به شکل آب لیمو یا اسید سیتریک باید اضافه شود.

کارخانه قوطی سازی ...
ما را در سایت کارخانه قوطی سازی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سعید cansaz بازدید : 155 تاريخ : يکشنبه 18 ارديبهشت 1401 ساعت: 14:47